Військовий інститут
Київського національного університету
імені Тараса Шевченка

Укр.   Eng.  
Ми в соціальних мережах  
+38 (044) 521-32-89
Гаряча лінія (цілодобово)

Практичне заняття у рамках дисципліни «Психологія тероризму»

Фахівцями кафедри військової психології та педагогіки та науково-дослідного центру  Військового інституту з курсантами-психологами  5-6 курсів  було проведено практичне заняття у рамках дисципліни «Психологія тероризму» за допомогою методу соціодрами (суспільно-політична гра, що полягає у драматургічному моделюванні проблемних соціальних ситуацій з метою зниження соціальної напруженості та групового протистояння, розв`язання міжгрупових конфліктів, подолання наслідків колективних травм та вирішення інших соціальних завдань).

Під час проведення заняття були розглянуті особливості явища тероризму та його психологічні аспекти, а саме:

  • особливості психології терориста: мотивація, логіка і мислення терориста, морально-етична сфера терористичної діяльності;
  • психологію і організацію терористичних організацій, специфічні особливості терористичних груп;
  • віктимологію тероризму: поняття «жертва тероризму», психологія взаємодії терористів із заручниками, психологія заручників, основні психічні реакції жертв тероризму, класифікація жертв терористичних актів, рекомендації щодо порятунку для людей, що опинилися в заручниках, потреби жертв терористичного акту;
  • вплив засобів масової інформації на масову свідомість під час терористичного акту, роль преси у формуванні негативного ставлення суспільства до терору;
  • особливості психологічного супроводу процесу переговорів з терористами: стратегії ведення переговорів в конфліктних ситуаціях, стадії ведення переговорів і деякі маніпулятивні прийоми ведення переговорів, вимоги до особистості парламентера;
  • психологічні особливості родичів заручників та багато інших досить актуальних питань.

Курсантам було запропоновано обрати для себе ролі з наступних категорій: терористи, заручники, керівництво держави, силові структури, представники ЗМІ, пересічні громадяни будь-якої професії та віку, родичі заручників.

У результаті проведеного заняття були не тільки застосовані на практиці теоретичні знання з дисципліни «Психологія тероризму», але і обговорення актуальних питань, таких як: стратегії поведінки при потраплянні в полон (чи всі вони працюють та у яких конкретно ситуаціях), роль психологів при роботі зі звільненими та на яких етапах ця робота дійсно корисна, розглянули поведінку родичів заручників та чи завжди їх дії позитивно впливають на перебіг подій тощо. Уся інформація, яка була отримана на практичному занятті, та відзняті відеофрагменти можуть бути використані у навчальному процесі та при розробці психологічних тренінгів для роботи з зазначеними у тренінгу категоріями осіб.

Фотографії